Göteborg 2017 09
Rad 12: | Rad 12: | ||
För att Björn skall kunna rapportera rätt till löneavdelningen fordras också noggrannhet från fiskaler/stämledare.<br> | För att Björn skall kunna rapportera rätt till löneavdelningen fordras också noggrannhet från fiskaler/stämledare.<br> | ||
Vi driver på/informerar fiskaler/stämledare!<br><br> | Vi driver på/informerar fiskaler/stämledare!<br><br> | ||
− | |||
'''Fyra nya grejer tack vare mötet:'''<br> | '''Fyra nya grejer tack vare mötet:'''<br> |
Versionen från 19 september 2017 kl. 17.45
Vi tänkte det kunde vara en god idé att ge er lite fortbildning i hur man planerar i OPAS på bästa sätt så att det fungerar för alla olika intressenter, er själva, orkesteravdelning, musiker.
Tid: Onsdag 13/9 kl 11.00
Plats: Orkesterrummet
Välkomna önskar Johan
Sammanfattning av mötet
Johan berättade om kopplingen händelser/tjänstgöring
Vi förklarade hur alla tre tjänstgöringskryssen fordras för att fiskaler/stämledare skall kunna registrera inställelser.
Arne visade hur de olika delarna samarbetar i OPAS. Tjänstgöring i OPAS
Björn visade hur det fungerar i praktiken.
Producenterna är beroende av att det är rätt registrerat av fiskaler/stämledare för att kunna ge information till deltagarna
För att Björn skall kunna rapportera rätt till löneavdelningen fordras också noggrannhet från fiskaler/stämledare.
Vi driver på/informerar fiskaler/stämledare!
Fyra nya grejer tack vare mötet:
Script för Hans och Björn att kolla om tjänst trots de tre kryssen. Klart!
OPAS fixar så att maxbesättning syns i "tjänstgöring ledning" när man använder projektvy Tack för idé Johan och Björn. Accepterat, kommer snart
Vi provar att visa att det är i Stora Salen i schema.gso.se Klart! Tack för idé från Lina. Kolla om ni tycker att det är bra.
Önskemål om en aktivitet för "solist som repeterar". Nu i OPAS. När man använder denna aktivitet skriver man in tid och lokal själv. Klart. Tack för idé från Katarina