Göteborg 2017 09

Från opas
Version från den 19 september 2017 kl. 17.56 av Arne Nilsson (Diskussion | bidrag)
Hoppa till: navigering, sök

Vi tänkte det kunde vara en god idé att ge er lite fortbildning i hur man planerar i OPAS på bästa sätt så att det fungerar för alla olika intressenter, er själva, orkesteravdelning, musiker.
Tid: Onsdag 13/9 kl 11.00
Plats: Orkesterrummet
Välkomna önskar Johan

Sammanfattning
Johan berättade om kopplingen händelser/tjänstgöring
Vi förklarade hur alla tre tjänstgöringskryssen fordras för att fiskaler/stämledare skall kunna registrera inställelser.
Arne visade hur de olika delarna samarbetar i OPAS. Tjänstgöring i OPAS
Björn visade hur det fungerar i praktiken.
Producenterna är beroende av att det är rätt registrerat av fiskaler/stämledare för att kunna ge information till deltagarna och orkesteravdelningen (Björn gör detta jobb) är beroende för att kunna rapportera rätt till ekonomiavdelningen. Vi driver på/informerar fiskaler/stämledare! Här är deras manual för registrering av tjänst

Fyra nya grejer tack vare mötet:
Script för Hans och Björn att kolla om tjänst trots de tre kryssen. Klart!
OPAS fixar så att maxbesättning syns i "tjänstgöring ledning" när man använder projektvy Tack för idé Johan och Björn. Accepterat, kommer snart
Vi provar att visa att det är i Stora Salen i schema.gso.se Klart! Tack för idé från Lina. Kolla om ni tycker att det är bra.
Önskemål om en aktivitet för "solist som repeterar". Nu i OPAS. När man använder denna aktivitet skriver man in tid och lokal själv. Klart. Tack för idé från Katarina

Personliga verktyg
Namnrymder
Varianter
Åtgärder
Navigering
Verktygslåda