Göteborg 2017 09

Från opas
Version från den 21 september 2017 kl. 17.48 av Arne Nilsson (Diskussion | bidrag)
(skillnad) ← Äldre version | Nuvarande version (skillnad) | Nyare version → (skillnad)
Hoppa till: navigering, sök

Vi tänkte det kunde vara en god idé att ge er lite fortbildning i hur man planerar i OPAS på bästa sätt så att det fungerar för alla olika intressenter, er själva, orkesteravdelning, musiker.
Tid: Onsdag 13/9 kl 11.00
Plats: Orkesterrummet
Välkomna önskar Johan

Sammanfattning
Johan berättade om kopplingen händelser/tjänstgöring
Vi förklarade hur alla tre tjänstgöringskryssen fordras för att fiskaler/stämledare skall kunna registrera inställelser.
Arne visade hur de olika delarna samarbetar i OPAS. Tjänstgöring i OPAS
Björn visade hur det fungerar i praktiken.
Producenterna är beroende av att det är rätt registrerat av fiskaler/stämledare för att kunna ge information till deltagarna och orkesteravdelningen (Björn gör detta jobb) är beroende för att kunna rapportera rätt till ekonomiavdelningen. Vi driver på/informerar fiskaler/stämledare! Här är deras manual för registrering av tjänst
Johan visade/påpekade att när man gjort ändringar i schemat i OPAS - kolla alltid så att det ser bra ut i onlineschemat!

Fyra nya grejer tack vare mötet:
Script för Hans och Björn att kolla om tjänst registrerats trots att inte alla de tre kryssen är kryssade. (Kan hända om det varit tre kryss från början och något kryss tagits bort senare). Klart!
OPAS fixar så att maxbesättning syns i "tjänstgöring ledning" när man använder projektvy Tack för idé från Johan och Björn. Accepterat av OPAS, kommer snart
Vi provar att visa att det är i Stora Salen i schema.gso.se Klart! Tack för idé från Lina. Kolla om ni tycker att det är bra.
Önskemål om en aktivitet för "solist som repeterar". Finns nu i OPAS. När man använder denna aktivitet skriver man in tid och lokal själv. Klart. Tack för idé från Katarina

Personliga verktyg
Namnrymder
Varianter
Åtgärder
Navigering
Verktygslåda