OPAS

Från opas
(Skillnad mellan versioner)
Hoppa till: navigering, sök
(Skapade sidan med 'OPAS OPAS - orkesterplanering och administration - är ett omfattande program, särskilt utformat för att hantera praktiskt taget alla aspekter av orkesteradministration. OPAS i...')
 
 
(29 mellanliggande versioner av en användare visas inte)
Rad 1: Rad 1:
OPAS
+
'''OPAS''' - orkesterplanering och administration - är ett omfattande program, utformat för att hantera praktiskt taget alla aspekter av orkesteradministration. OPAS integrerar repertoar, schemaläggning, personal, ekonomi, bibliotek och bokning av all verksamhet. Utvecklat av Woelbitsch & Co i samarbete med några av de ledande symfoniorkestrarna. Ett verktyg för att administrera en symfoniorkester, kör, eller kammarensemble.<br><br>
OPAS - orkesterplanering och administration - är ett omfattande program, särskilt utformat för att hantera praktiskt taget alla aspekter av orkesteradministration. OPAS integrerar repertoar, schemaläggning, personal, ekonomi, bibliotek och bokning av all verksamhet. Utvecklat av Woelbitsch & co i samarbete med några av de ledande symfoniorkestrarna. Ett mycket raffinerat och unikt verktyg för att hantera en modern symfoniorkester, kör, eller kammarensemble.
+
'''Funktioner'''<br><br>
Funktioner
+
'''Schemaläggning och Orkesteraktiviteter'''
Schemaläggning och Orkesteraktiviteter
+
Kalender med drag and drop. Komplett logistik och programinformation för alla aktiviteter. Konstnärlig planeringsmodul.<br> <br>
Alla orkesterverksamhet är integrerade i en kalender. Intuitivt dra-och-släpp kalender. Komplett logistik och programinformation för alla aktiviteter. Konstnärlig planeringsmodul.  
+
'''Solister, dirigenter och ensembler'''
Solister, dirigenter och ensembler
+
Komplett kontaktinformation. Historik. Personalinformation. Bulk e-kapacitet och integration med Outlook. <br><br>
Komplett kontaktinformation. Automatiska och omfattande historik. Personalinformation. Bulk e-kapacitet och integration med Outlook.  
+
'''Adressbok'''
Adressbok
+
Komplett kontaktinformation för arenor, förlag, personal, hotell, skolor, leverantörer och alla andra kontakter. Personliga och anpassade adressböcker. Integration med Outlook.<br><br>
Komplett kontaktinformation för arenor, förlag, personal, hotell, skolor, leverantörer och alla andra kontakter. Personliga och anpassade adressböcker. Integration med Outlook.  
+
'''Kompositörer och Repertoar'''
 
+
Titlar, instrumentering, premiär, rättigheter, och andra uppgifter. Historik. Sökningar med alla kombinationer eller typer av kriterier. Ändringar i verk (speltid, instrumentering mm) för enskilda föreställningar. Kompatibel med David Daniels Orchestral Music - Fjärde upplagan repertoardatabas. <br><br>
Kompositörer och Repertoar
+
'''Bibliotek'''
Omfattande titel, instrumentering, Premiär, rättigheter, och andra uppgifter. Automatiska och omfattande historik om varje verk. Sammansättning sökningar med nästan alla kombinationer eller typ av kriterier. Ändringar verk (speltid, olika instrumentering etc.) för särskilda föreställningar. Kompatibel med David Daniels Orchestral Music - Fjärde upplagan repertoardatabas.  
+
Komplett bibliotekshantering<br><br>
Bibliotek
+
'''Checklistor'''
Komplett Bibliotekshantering
+
Checklistor kan tillämpas på ett stort antal olika områden. Anpassningsbara mallar. Internt påminnelsesystem. Artiklar med anknytning till enheter i adressboken<br><br>
 
+
'''Marknadsföring'''
Checklistor
+
Obegränsat antal biljettkategorier. Biljettförsäljningen och resultat kopplade till specifika föreställningar.<br><br>
Checklistor kan tillämpas på ett stort antal olika områden. Anpassningsbara mallar. Internt påminnelsesystem. Artiklar med anknytning till enheter i adressboken  
+
'''Kostnader, budget och ekonomi'''
Marknadsföring
+
Mallar, budget. <br><br>
Obegränsat antal biljettkategorier. Biljettförsäljningen och resultat kopplade till specifika föreställningar.  
+
'''Instrumentförsäkringar'''
 
+
Enskilda instrument som ägs av orkester, musiker eller tredje part. Reparation & försäkring<br> <br>
Kostnader, budget och ekonomi
+
'''Kontrakt'''
Mallar, budget.  
+
Skapa och skriva ut kontrakt för artister. Historik.<br><br>
 
+
'''Orkesterpersonal och närvaro'''
Instrumentförsäkringar
+
Obegränsad och anpassningsbara närvarotyper. Räkna tjänster och servicegränser. Avancerade och utökade blad. Peka-och-klicka närvarouppgifter. Vikarierande musikers uppgifter. Dra-och-släpp för sittning och rotationer.<br><br>
Enskilda instrument som ägs av orkester, musiker eller tredje part. Reparation & Försäkring
+
'''Löner'''
 
+
Lön och tjänstebaserade lönekonfigurationer. Beräkna lön för orkesterpersonal Obegränsade lönejusteringar. "Vad händer om" lönescenarier. Exportera löneuppgifter för import till lönesystem. <br><br>
Kontrakt
+
'''Turnéer'''
Skapa och skriva ut kontrakt för artister. Historik.
+
Komplett turnémodul. Integreras automatiskt med OPAS schema. Stöd till administrativ personal, anhöriga, gäster och andra icke-orkesterpersonal. Peka-och-klicka. Automatisk instrument och turné-case.<br> <br>
 
+
'''Rapporter'''
Orkesterpersonal och närvaro
+
OPAS har ett brett utbud och ständigt växande uppsättning av rapporter - Interna rapporter, Word rapporter, Excel rapporter och andra dataformat som XML, HTML, etc .. Ständigt växande rapportbibliotek tillgängliga för alla OPAS klienter skickas till en centraliserad webbplats. Anpassade rapporter för alla behov.<br><br>
Obegränsad och anpassningsbara närvarotyper. Räkna tjänster och servicegränser. Avancerade och utökade blad. Peka-och-klicka närvarouppgifter. Vikarierande musikers uppgifter. Dra-och-släpp för sittning och rotationer.  
+
'''Verifieringskedja'''
+
Spåra alla ändringar i OPAS-databasen. Sök ändringar med en mängd olika kriterier. Pre-formaterade rapporter för gemensam dataändring vid behov. <br><br>
Löner
+
'''Generella OPAS-systemfunktioner'''
Lön och tjänstebaserade lönekonfigurationer. Beräkna lön för orkesterpersonal Obegränsade lönejusteringar. "Vad händer om" lönescenarier. Exportera löneuppgifter för import till lönesystem.  
+
Omfattande och multi-nivå sökfunktioner och dataexport. Anpassning av uppgifter, export, rapporter och programfunktioner. Dokumentlänkning. Databas: Microsoft SQL Server - ger möjlighet till integration med andra mjukvaror. Flerspråkigt.
 
+
Turnéer
+
Komplett turnémodul. Integrera automatiskt med OPAS schema. Stöd till administrativ personal, anhöriga, gäster och andra icke-orkesterpersonal. Peka-och-klicka. Automatisk instrument och turné-case.  
+
+
Rapporter
+
OPAS har ett brett utbud och ständigt växande uppsättning rapporteringsalternativ - Interna rapporter, Word rapporter, Excel rapporter och andra dataformat som XML, HTML, etc .. Ständigt växande Rapport bibliotek tillgängliga för alla OPAS klienter skickas till en centraliserad webbplats. Anpassade rapporter för alla behov.  
+
Verifieringskedja
+
Spåra alla ändringar i OPAS-databas. Sök ändringar med en mängd olika kriterier. Pre-formaterade rapporter för gemensam dataändring vid behov.  
+
 
+
Generella OPAS-systemfunktioner
+
Omfattande och Multi-Level sökfunktioner och dataexport. Anpassnings uppgifter, export, rapporter och programfunktioner. Dokumentlänkning. Microsoft SQL Server. Integration med andra mjukvarusystem. Flerspråkigt.
+

Nuvarande version från 13 juli 2015 kl. 05.50

OPAS - orkesterplanering och administration - är ett omfattande program, utformat för att hantera praktiskt taget alla aspekter av orkesteradministration. OPAS integrerar repertoar, schemaläggning, personal, ekonomi, bibliotek och bokning av all verksamhet. Utvecklat av Woelbitsch & Co i samarbete med några av de ledande symfoniorkestrarna. Ett verktyg för att administrera en symfoniorkester, kör, eller kammarensemble.

Funktioner

Schemaläggning och Orkesteraktiviteter Kalender med drag and drop. Komplett logistik och programinformation för alla aktiviteter. Konstnärlig planeringsmodul.

Solister, dirigenter och ensembler Komplett kontaktinformation. Historik. Personalinformation. Bulk e-kapacitet och integration med Outlook.

Adressbok Komplett kontaktinformation för arenor, förlag, personal, hotell, skolor, leverantörer och alla andra kontakter. Personliga och anpassade adressböcker. Integration med Outlook.

Kompositörer och Repertoar Titlar, instrumentering, premiär, rättigheter, och andra uppgifter. Historik. Sökningar med alla kombinationer eller typer av kriterier. Ändringar i verk (speltid, instrumentering mm) för enskilda föreställningar. Kompatibel med David Daniels Orchestral Music - Fjärde upplagan repertoardatabas.

Bibliotek Komplett bibliotekshantering

Checklistor Checklistor kan tillämpas på ett stort antal olika områden. Anpassningsbara mallar. Internt påminnelsesystem. Artiklar med anknytning till enheter i adressboken

Marknadsföring Obegränsat antal biljettkategorier. Biljettförsäljningen och resultat kopplade till specifika föreställningar.

Kostnader, budget och ekonomi Mallar, budget.

Instrumentförsäkringar Enskilda instrument som ägs av orkester, musiker eller tredje part. Reparation & försäkring

Kontrakt Skapa och skriva ut kontrakt för artister. Historik.

Orkesterpersonal och närvaro Obegränsad och anpassningsbara närvarotyper. Räkna tjänster och servicegränser. Avancerade och utökade blad. Peka-och-klicka närvarouppgifter. Vikarierande musikers uppgifter. Dra-och-släpp för sittning och rotationer.

Löner Lön och tjänstebaserade lönekonfigurationer. Beräkna lön för orkesterpersonal Obegränsade lönejusteringar. "Vad händer om" lönescenarier. Exportera löneuppgifter för import till lönesystem.

Turnéer Komplett turnémodul. Integreras automatiskt med OPAS schema. Stöd till administrativ personal, anhöriga, gäster och andra icke-orkesterpersonal. Peka-och-klicka. Automatisk instrument och turné-case.

Rapporter OPAS har ett brett utbud och ständigt växande uppsättning av rapporter - Interna rapporter, Word rapporter, Excel rapporter och andra dataformat som XML, HTML, etc .. Ständigt växande rapportbibliotek tillgängliga för alla OPAS klienter skickas till en centraliserad webbplats. Anpassade rapporter för alla behov.

Verifieringskedja Spåra alla ändringar i OPAS-databasen. Sök ändringar med en mängd olika kriterier. Pre-formaterade rapporter för gemensam dataändring vid behov.

Generella OPAS-systemfunktioner Omfattande och multi-nivå sökfunktioner och dataexport. Anpassning av uppgifter, export, rapporter och programfunktioner. Dokumentlänkning. Databas: Microsoft SQL Server - ger möjlighet till integration med andra mjukvaror. Flerspråkigt.

Personliga verktyg
Namnrymder
Varianter
Åtgärder
Navigering
Verktygslåda