OPAS
OPAS - orkesterplanering och administration - är ett omfattande program, särskilt utformat för att hantera praktiskt taget alla aspekter av orkesteradministration. OPAS integrerar repertoar, schemaläggning, personal, ekonomi, bibliotek och bokning av all verksamhet. Utvecklat av Woelbitsch & co i samarbete med några av de ledande symfoniorkestrarna. Ett mycket raffinerat och unikt verktyg för att hantera en modern symfoniorkester, kör, eller kammarensemble.
Funktioner
Schemaläggning och Orkesteraktiviteter
Alla orkesterverksamhet är integrerade i en kalender. Intuitivt dra-och-släpp kalender. Komplett logistik och programinformation för alla aktiviteter. Konstnärlig planeringsmodul.
Solister, dirigenter och ensembler
Komplett kontaktinformation. Automatiska och omfattande historik. Personalinformation. Bulk e-kapacitet och integration med Outlook.
Adressbok
Komplett kontaktinformation för arenor, förlag, personal, hotell, skolor, leverantörer och alla andra kontakter. Personliga och anpassade adressböcker. Integration med Outlook.
Kompositörer och Repertoar
Omfattande titel, instrumentering, Premiär, rättigheter, och andra uppgifter. Automatiska och omfattande historik om varje verk. Sammansättning sökningar med nästan alla kombinationer eller typ av kriterier. Ändringar verk (speltid, olika instrumentering etc.) för särskilda föreställningar. Kompatibel med David Daniels Orchestral Music - Fjärde upplagan repertoardatabas.
Bibliotek
Komplett Bibliotekshantering
Checklistor
Checklistor kan tillämpas på ett stort antal olika områden. Anpassningsbara mallar. Internt påminnelsesystem. Artiklar med anknytning till enheter i adressboken
Marknadsföring
Obegränsat antal biljettkategorier. Biljettförsäljningen och resultat kopplade till specifika föreställningar.
Kostnader, budget och ekonomi
Mallar, budget.
Instrumentförsäkringar
Enskilda instrument som ägs av orkester, musiker eller tredje part. Reparation & Försäkring
Kontrakt
Skapa och skriva ut kontrakt för artister. Historik.
Orkesterpersonal och närvaro
Obegränsad och anpassningsbara närvarotyper. Räkna tjänster och servicegränser. Avancerade och utökade blad. Peka-och-klicka närvarouppgifter. Vikarierande musikers uppgifter. Dra-och-släpp för sittning och rotationer.
Löner
Lön och tjänstebaserade lönekonfigurationer. Beräkna lön för orkesterpersonal Obegränsade lönejusteringar. "Vad händer om" lönescenarier. Exportera löneuppgifter för import till lönesystem.
Turnéer
Komplett turnémodul. Integrera automatiskt med OPAS schema. Stöd till administrativ personal, anhöriga, gäster och andra icke-orkesterpersonal. Peka-och-klicka. Automatisk instrument och turné-case.
Rapporter
OPAS har ett brett utbud och ständigt växande uppsättning rapporteringsalternativ - Interna rapporter, Word rapporter, Excel rapporter och andra dataformat som XML, HTML, etc .. Ständigt växande Rapport bibliotek tillgängliga för alla OPAS klienter skickas till en centraliserad webbplats. Anpassade rapporter för alla behov.
Verifieringskedja
Spåra alla ändringar i OPAS-databas. Sök ändringar med en mängd olika kriterier. Pre-formaterade rapporter för gemensam dataändring vid behov.
Generella OPAS-systemfunktioner
Omfattande och Multi-Level sökfunktioner och dataexport. Anpassnings uppgifter, export, rapporter och programfunktioner. Dokumentlänkning. Microsoft SQL Server. Integration med andra mjukvarusystem. Flerspråkigt.