Processbeskrivning

Från opas
(Skillnad mellan versioner)
Hoppa till: navigering, sök
Rad 1: Rad 1:
 
'''Administratören'''<br><br>
 
'''Administratören'''<br><br>
Februari<br>
+
'''Februari<br>'''
 
Skapa tomma händelser och projekt för hel säsong. Se: [http://www.deriva.se/OPAS/Skapa_ny_sasong Skapa ny säsong för GSO med tomma veckor]<br>
 
Skapa tomma händelser och projekt för hel säsong. Se: [http://www.deriva.se/OPAS/Skapa_ny_sasong Skapa ny säsong för GSO med tomma veckor]<br>
 
Markera projekt som inte skall ha budget. Kryssa rutan "Ej budget".<br>
 
Markera projekt som inte skall ha budget. Kryssa rutan "Ej budget".<br>
Rad 6: Rad 6:
 
Skapa tomma budgetposter. Skapa även en budgetpost för intäkter. Se: [http://www.deriva.se/OPAS/Skapa_nya_tomma_budgetposter.pdf Skapa tomma budgetposter]  <br><br>
 
Skapa tomma budgetposter. Skapa även en budgetpost för intäkter. Se: [http://www.deriva.se/OPAS/Skapa_nya_tomma_budgetposter.pdf Skapa tomma budgetposter]  <br><br>
 
'''Producenten'''<br><br>
 
'''Producenten'''<br><br>
September första budgetversionen<br>
+
'''September första budgetversionen<br>'''
 
Fyll i budgeten för "dina" projekt<br>
 
Fyll i budgeten för "dina" projekt<br>
 
Komplettera om någon budgetpost saknas. Se: [http://www.deriva.se/OPAS/Skapa_nya_tomma_budgetposter.pdf Skapa tomma budgetposter]  <br>
 
Komplettera om någon budgetpost saknas. Se: [http://www.deriva.se/OPAS/Skapa_nya_tomma_budgetposter.pdf Skapa tomma budgetposter]  <br>
Rad 12: Rad 12:
 
Viktigt att producenten skriver på de veckor utan intäkter "Ej intäkter". Egentligen bättre än att bara ta bort intäktsposten. Underlättar för marknadschefen som fyller i intäkterna i en sammanställning där hela året syns (som Excel)<br><br>
 
Viktigt att producenten skriver på de veckor utan intäkter "Ej intäkter". Egentligen bättre än att bara ta bort intäktsposten. Underlättar för marknadschefen som fyller i intäkterna i en sammanställning där hela året syns (som Excel)<br><br>
 
'''Intäkter'''<br><br>
 
'''Intäkter'''<br><br>
 +
'''September första budgetversionen<br>'''
 
Tänk på att fylla i avdelning! <br>
 
Tänk på att fylla i avdelning! <br>
 
Finns intäktspost på ett projekt där det inte är intäkt, fyll i "ingen intäkt" i textrutan så underlättar det vid nästa budgetversion eller prognos.
 
Finns intäktspost på ett projekt där det inte är intäkt, fyll i "ingen intäkt" i textrutan så underlättar det vid nästa budgetversion eller prognos.

Versionen från 26 augusti 2023 kl. 16.19

Administratören

Februari
Skapa tomma händelser och projekt för hel säsong. Se: Skapa ny säsong för GSO med tomma veckor
Markera projekt som inte skall ha budget. Kryssa rutan "Ej budget".
Filtrera ut projekt som skall ha budget för den period du önskar.
Skapa tomma budgetposter. Skapa även en budgetpost för intäkter. Se: Skapa tomma budgetposter

Producenten

September första budgetversionen
Fyll i budgeten för "dina" projekt
Komplettera om någon budgetpost saknas. Se: Skapa tomma budgetposter
Om det INTE är avdelning 21 fyll i rätt avdelning

Viktigt att producenten skriver på de veckor utan intäkter "Ej intäkter". Egentligen bättre än att bara ta bort intäktsposten. Underlättar för marknadschefen som fyller i intäkterna i en sammanställning där hela året syns (som Excel)

Intäkter

September första budgetversionen
Tänk på att fylla i avdelning!
Finns intäktspost på ett projekt där det inte är intäkt, fyll i "ingen intäkt" i textrutan så underlättar det vid nästa budgetversion eller prognos.

Personliga verktyg
Namnrymder
Varianter
Åtgärder
Navigering
Verktygslåda